2e EHBO basis cursus

EHBO vereniging Opheusden start 2de EHBO-basis en 2de reanimatie cursus

Opheusden- Weet u wat u moet doen bij een ongeval? Hoe werkt de AED die bij u in de straat en op het werkt hangt? In verband met de vele aanmeldingen start eind februari een 2de basiscursus EHBO en op 12 maart een 2de cursus Reanimatie met AED. Hier krijgt u antwoord op deze vragen en leert u wat u nog meer kunt doen dan alleen 112 bellen.

Door deel te nemen aan deze cursussen kunt u de Eerste Hulp bij Ongelukken verlenen en het slachtoffer op de juiste manier helpen.

Bij de EHBO-basiscursus worden theorie en praktijk gecombineerd. Bij de theorie komen onder andere herkennen en behandelen van (brand-)wonden, shock, breuken, bloedingen, verbandleer etc. aan bod. Door de inzet van lotussen worden oefeningen zo realistisch mogelijk opgezet.

2de Basiscursus EHBO

De 2de basiscursus wordt in samenwerking met de EHBO-vereniging Heteren en Zetten gegeven op 10 lesavonden en start op donderdag 29 februari. Het voordeel van 10 avonden is dat u per les minder lesstof hoeft voor te bereiden. Hierdoor heeft u meer tijd om de lesstof goed tot u te nemen en heeft u meer contactmomenten met de instructeur. Zodat er meer tijd is om vragen te stellen en extra te oefenen. Deze avondcursus kost € 200,- incl. lesboek, excl. consumpties.

Reanimatiecursus

Tijdens de reanimatiecursus leert u onder andere een hartstilstand te herkennen, wat u dan moet doen, reanimeren en een AED te gebruiken. De reanimatiecursus duurt 1 avond en wordt gegeven op 12 maart waarna u een bewijs van deelname ontvangt. De reanimatiecursus kost € 45,- incl. consumpties.

Locatie

De 1ste EHBO Basiscursus op de zaterdagen,  de 1ste en de 2de reanimatiecursus worden gegeven in het Verenigingsgebouw De Notenbalk in Opheusden.

LET OP! De 2de EHBO Basiscursus wordt ’s avonds gegeven in “Zalencentrum de Bongerd” in Heteren

Zorgverzekeraars vergoeden vaak (een deel) van de cursuskosten!

Via het aanmeldformulier op de website (www.ehbo-opheusden.nl) kunt u zich aanmelden voor beide cursussen. (Vol= Vol)

Graag bij het veld opmerkingen vermelden dat het een aanmelding voor de 2de Basis c.q. Reanimatiecursus betreft!

Voor verdere inlichtingen mail naar secretariaat@ehbo-opheusden.nl